Tuesday, June 17, 2014

Τραπεζική Οικολογία

Η Βάλια Κάλντα που πάντα ονειρευόμασταν
Διαβάζω στο ΒΗΜΑ και την αναδημοσίευση στο Briefing News, τα παρακάτω ανατριχιαστικά:
"Τη λίστα με τα 12 προαπαιτούμενα της τρόικας για την εκταμίευση των υπό-δόσεων (1 δισ. ευρώ η καθεμία) προς την Ελλάδα παρουσιάζει το Βήμα.
Στη λίστα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η δρομολόγηση της μείωσης των επικουρικών συντάξεων (με εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος), η κατάργηση του συνόλου των φόρων υπέρ τρίτων, η μείωση των περιθωρίων κέρδους των φαρμακείων και ο νόμος για τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων (καταπολέμηση διαφθοράς).

Στην ίδια συνεδρίαση αναμένεται να εγκριθεί και τυπικά η τμηματική καταβολή της συνολικής δόσης των 8,3 δισ. ευρώ, να παρουσιαστεί 10σέλιδο προσχέδιο για την ανάπτυξη και να τεθεί για πρώτη φορά επισήμως από την ελληνική πλευρά το θέμα της έναρξης των διαδικασιών για την ελάφρυνση του χρέους.


Η δόση των 8,3 δισ. ευρώ «σπάει» σε 6,3 δισ. ευρώ που αναμένεται να εκταμιευθούν άμεσα και σε δύο υπό-δόσεις του 1 δισ. ευρώ η καθεμία. 


Οπως φαίνεται στο έγγραφο που εξασφάλισε «Το Βήμα» κάθε υπο-δόση συνδέεται με 6 προαπαιτούμενες δράσεις.


Το τελικό σχέδιο της λίστας των προαπαιτούμενων θα οριστικοποιηθεί σήμερα στις Βρυξέλλες και αναμένεται να δημοσιοποιηθεί τις επόμενες ημέρες μαζί με το συνολικό κείμενο της συμφωνίας με την τρόικα.


Τα προαπαιτούμενα του Μαΐου


Σύμφωνα με το σχέδιο, τα 6 προαπαιτούμενα που πρέπει να ολοκληρωθούν ως το τέλος Μαΐου (για το 1 δισ. ευρώ του Ιουνίου) είναι τα εξής:

  1. Ψήφιση του νόμου για το υπαίθριο εμπόριο (κατατέθηκε στη Βουλή).
  2. Ψήφιση του νόμου για την αδειοδότηση των επενδύσεων και του νόμου για τον χωροταξικό σχεδιασμό.
  3. Συμπλήρωση της λίστας με τους φόρους και τις χρεώσεις υπέρ τρίτων.
  4. Ψήφιση νόμου με τον κώδικα συμπεριφοράς για τα κρατικά και κυβερνητικά στελέχη με στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς (εκκρεμεί από τον Απρίλιο).
  5. Κοινή Υπουργική Απόφαση για το συμψηφισμό της επιστροφής του ΦΠΑ και των οφειλών προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία.
  6. Ψήφιση νόμου για την ιατροφαρμακευτική κάλυψη των ανασφάλιστων πολιτών και για τη μείωση των περιθωρίων κέρδους των φαρμακείων.


Τα προαπαιτούμενα του Ιουνίου


Σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο, τα 6 προαπαιτούμενα που πρέπει να ολοκληρωθούν ως το τέλος Ιουνίου (για το 1 δισ. ευρώ του Ιουλίου) είναι τα εξής:

  1. Υιοθέτηση νομοθεσίας για τη συγχώνευση υπό το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ) όλων των Επικουρικών Ταμείων και εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος από 1.1.2015 για όλα τα Ταμεία που δεν ανήκουν αυτή τη στιγμή στο ΕΤΕΑ. 
  2. Ψήφιση του νόμου για τα δάση.
  3. Ψήφιση πολυνομοσχεδίου για την απλοποίηση των διαδικασιών και τη μείωση των διοικητικών βαρών στο Δημόσιο.
  4. Κατάργηση από 1.1.2015 των κοινωνικών πόρων (φόροι υπέρ τρίτων κλπ.) που χρηματοδοτούν τις επικουρικές συντάξεις Ταμείων αρμοδιότητας του υπουργείου Εργασίας.
  5. Ψήφιση του νόμου για τη μικρή ΔΕΗ (κατατέθηκε στη Βουλή) και για την εκκαθάριση όλων των ληξιπρόθεσμων χρεών του Δημοσίου προς την ΔΕΗ.
  6. Ψήφιση του νόμου για τη χρηματοδότηση των κομμάτων και νομοθεσίας για τη «δήλωση και την παρακολούθηση των περιουσιακών στοιχείων» με στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς."
Πρόκειται για καταιγίδα, Πρόκειται για πυρπόληση κάθε έννοιας και ουσίας, κοινωνικού κράτους, πρόκειται για ακόμα μία επίθεση κλίμακας, σε κάθε τι που έκανε τον αβίωτο πλέον βίο των ιθαγενών ημών. να μοιάζει ακόμα βιώσιμος. Έστω και αν δεν είναι εδώ και χρόνια, τέτοιος.

Στο ιστολόγιο αυτό όμως, ασχολούμαστε με το φυσικό περιβάλλον και περισσότερο δε, με το δάσος, τη φυσική δομή που ο σύγχρονος άνθρωπος, την έχει εντάξει στους εχθρούς του. Όχι στην θεωρία και στα λόγια αλλά  στην πράξη. Αυτό διαπιστώνεται ακόμα μία φορά, διαβάζοντας το προαπαιτούμενο Ιουνίου, αριθμός 2. "Ψήφιση του νόμου για τα δάση" λέει ο μονεταριστής ηλίθιος. Ο κυβερνών ηλίθιος που γνωρίζει μόνο την καπιταλιστική πρόταση της οικονομίας και αγνοεί την πραγματική οικονομία, της φύσης και του μη μετρήσιμου.

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τους νόμους που έχουν περάσει από διαβούλευση και αφορούν τα δάση και το φυσικό περιβάλλον, να αναφέρουμε :

α. Το θαυμαστής οικολογικής ευαισθησίας και ανθρωπιστικής αντίληψης σχέδιο νόμου με τίτλο «Δασικά οικοσυστήματα:Ορισμοί, μέτρα προστασίας, ανάπτυξης και διαχείρισης», το οποίο έφερε στη διαβούλευση το ΥΠΕΚΑ του Καλαφάτη, τον Σεπτέμβριο του 2013. Εδώ είναι και η σελίδα της δημόσιας διαβούλευσης που μπορείτε να διαβάσετε το πόσο επιτυχής (και με "διάρκεια") ήταν. Εκτός του ότι και πάλι με νόμο επιχειρείται . κατάλυση του Συντάγματος (το άρθρο 24 που θυμάστε τι είχε γίνει το 2008-2009) καταργεί όλον τον Ν. 998/1979, τον νόμο που στεκόταν πάντα, ασπίδα νομικής προστασίας του δάσους και του φυσικού περιβάλλοντος γενικότερα.

Μπορείτε να το διαβάσετε για να καταλάβετε τι σημαίνει "Μνημονιακός Δασονόμος". Με παρόμοια νομοθετήματα (ή και χωρίς καν τη επίφαση νομιμότητας για την καταστροφή, "αξιοποιήθηκαν" παραγωγικά τροπικά δάση. Η ληστρική εκμετάλλευση, είναι στο DNA του καπιταλισμού. Η ληστρική εκμετάλλευση του φυσικού πλούτου των υποτελών, γιατί οι "προηγμενοι" πρέπει να διατηρήσουν κάτι για τους δικούς τους, μέχρι που τα αφεντικά τους θα ορεχτούν και αυτά.

Ενδεικτικά αναφέρω μερικά θέματα που "λύνει" το συγκεκιμένο σχέδιο:

Το  αιώνιο πρόσχημα και δόλωμα, είναι η  ανάπτυξη και η προσέλκυση "επενδυτών". 
Ο μνημονιακός δασονόμος παραδίδει τα δάση στις ορέξεις πάσης φύσεως καταπατητών, επιτρέποντας την οικοδόμηση ακόμη και μέσα σε προστατευόμενες περιοχές. Διαβάστε το άρθρο 49:


Άρθρο 49
Εγκαταστάσεις τουριστικού χαρακτήρα
1. Επιτρέπεται η επέμβαση σε δάση, δασικές εκτάσεις και δημόσιες γαίες των παραγράφων 5α και 5β του άρθρου 3 του παρόντος για τη δημιουργία τουριστικών εγκαταστάσεων και εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής των παραγράφων 1 Α και 3, αντιστοίχως, του άρθρου 2 του ν. 2160/1993 (Α΄- 118), όπως ισχύει, καθώς και εγκαταστάσεων αξιοποίησης ιαματικών πόρων.
2. Επίσης επιτρέπεται στις ανωτέρω εκτάσεις η εγκατάσταση σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων της περίπτωσης Γ β της παραγράφου 1 του ως άνω άρθρου 2 του ν. 2160/1993 ως και γηπέδων γκολφ, μονάδων ιαματικής θεραπείας και κέντρων ιαματικού τουρισμού - θερμαλισμού της ανωτέρω περίπτωσης Γ, όπως ισχύει μετά την τροποποίηση της με το άρθρο 2 του ν. 4179/2013 (ΦΕΚ 175 Α). 

Στο ίδιο άρθρο παραθέτει και εξαιρέσεις αλλά και αυτές μπορούν να ενταχθούν στην "ανάπτυξη" με προϋπόθεση την ύπαρξη περιβαλλοντικής μελέτης [έτσι αναφέρεται αντί του ορθού Μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων]

Επιπλέον θα μπορούν να οικοδομηθούν και τα καμένα, αφού δεν προβλέπεται η υποχρέωση κήρυξης ως αναδασωτέας κάθε έκτασης «….που απώλεσε τη δασική της βλάστηση από οποιαδήποτε αιτία».

Ο νομοθέτης  ακυρώνει κάθε προηγούμενη νομοθεσία για την προστασία των δασών. Επιτρέπει μέσα σε δάση και δασικές εκτάσεις, εγκαταστάσεις μόνιμων κτηνοτροφικών μονάδων, εργοστάσιων άντλησης και εμφιάλωσης νερού, εγκαταστάσεις βιομηχανιών κοπής και επεξεργασίας ξύλου ή βιομηχανιών που έχουν ως πρώτη ύλη το ξύλο και εγκαταστάσεις συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης απορριμμάτων

Ενδεικτικά, το άρθρο 46:

Άρθρο 46 
Εξαιρετικός χαρακτήρας επιτρεπτών επεμβάσεων σε αναδασωτέες εκτάσεις 
 1. Στα δάση και στις δασικές εκτάσεις περί των οποίων το άρθρο 117 § 3 του Συντάγματος, ουδεμία επιτρέπεται επέμβαση προβλεπόμενη από τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου ή από άλλη διάταξη, με εξαίρεση τα  αναφερόμενα στις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 48, των παραγράφων 1, 3, 4 και 5 του άρθρου 53,  της παραγράφου 1 του άρθρου 54, της παραγράφου 1 του άρθρου 55 και της παραγράφου 5 του άρθρου 57 του παρόντος κεφαλαίου καθώς και στις διατάξεις του άρθρου 16 του παρόντος νόμου. 

2. Για την πραγματοποίηση των προβλεπομένων από τις ανωτέρω διατάξεις επεμβάσεων σε αναδασωτέες  εκτάσεις δεν απαιτείται άρση της αναδάσωσης. 


3. Ενόψει του εξαιρετικού χαρακτήρα των ανωτέρω επεμβάσεων η σχετική εγκριτική απόφαση πρέπει να  αιτιολογείται ειδικώς, με κριτήρια αναφερόμενα τόσο στην ιδιαίτερη σημασία του έργου, ασυνδέτως προς την  επιδίωξη αποδοτικότερης για το φορέα του έργου οικονομικής εκμετάλλευσης, όσο και στην απόλυτη  αναγκαιότητα εκτέλεσής του στην αναδασωτέα έκταση πριν από την πραγματοποίηση της αναδάσωσης, με  γνώμονα αφενός την ανάγκη προστασίας του δασικού οικοσυστήματος και αφετέρου την εξυπηρέτηση του  δημόσιου σκοπού στον οποίο αποβλέπει το έργο.  

Εξαιρετικός χαρακτήρας, οριζόμενος από ουδόλως εξαιρετικούς ανθρώπους (μόνο βιολογικά αναφέρονται ως τέτοιοι)

Όπως μπορεί να δει και ο αναγνώστης του νομοσχεδίου:
Επιτρέπεται επίσης, η επέμβαση στα δάση με σκοπό τη δημιουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων σε συνδυασμό με έργα τουριστικής υποδομής, καθώς και η εγκατάσταση μονάδων ιαματικής θεραπείας και κέντρων ιαματικού τουρισμού. 

Επιτρέπεται επίσης, η κατασκευή αεροδρομίων, τεχνητών λιμνών, φραγμάτων, ΧΥΤΑ, πάρκων κεραιών και κεραιών ρ/τ μέσων, αθλητικών εγκαταστάσεων και εκπαιδευτήριων, σωφρονιστικών καταστημάτων και κέντρων υποδοχής μεταναστών. 

Επιτρέπεται η δημιουργία επιχειρηματικών πάρκων [με το δάσος να χαρακτηρίζεται ως χώρος πρασίνου, ]

Επιτρέπεται η διάνοιξη εθνικών και επαρχιακών δρόμων καθώς και η κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών. 

Επιτρέπεται η χάραξη διαδρομών για τη διεξαγωγή αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού. 

Επιτρέπει την άρση της αναδάσωσης αμέσως μόλις αυτή εκτελεστεί (!)


Επιτρέπεται και οι σκαπτικές εργασίες για την ανεύρεση θησαυρού. Μεταξύ άλλων πολλών, που επιτρέπονται, δεν κηρύσσεται αναδασωτέο δάσος ή δασική έκταση των οποίων ενεκρίθη νομίμως η μεταβολή του για εξυπηρέτηση σκοπού δημοσίου συμφέροντος*.

Επισκεφθείτε, εκτός από τον ιστότοπο του ΥΠΕΚΑ και τη διαβούέυση που σας παραπέμπω στις προηγούμενες παραγράφους, και τις θέσεις άλλων επιστημόνων και επαγγελματιών, με μεγάλη γνώση και εμπειρία. Όπως εδώ

β. Νόμος για τα δάση μπορεί να χαρακτηριστεί  και το σύνολο των προβλεπομένων από το τριπλό νομοσχέδιο του Στουρνάρα, με τις ρυθμίσεις για τις παραχωρήσεις δημοσίων κτημάτων. Είναι το διαβόητο νομοσχέδιο που περιλαμβάνει και την "οριοθέτηση" του Αιγιαλού. εκ νέου, με προβλέψεις παραχώρησης σε ξενοδοχεία, τουριστικές εγκαταστάσεις κλπ και καμία πρόβλεψη που να περιλαμβάνει τη δημόσια χρήση του φισικού αυτού πλούτου.

Ομοίως και ο νόμος περί απλών (λέμε τώρα) παραχωρήσεων δημοσίων γαιών, προκειμένου να εξασφαλίζει ο "επενδυτής" τη δυνατότητα είτε αποκλειστικής χρήσης παραλιών είτε ανέγερσης και αποκλειστικής χρήσης τουριστικών εγκαταστάσεων ακόμα και μέσα σε εθνικούς δρυμούς. Με το συνδυασμό των προβλεπόμενων από τα νομοσχέδια που αναφέρουμε εδώ, είναι απλά θέμα προσδιορισμού του στόχου και χρηματοδότησης του για να επιτευχθεί η ληστρική εκμετάλλευση δασών και παραλιών εις βάρος των μελλοντικών γενεών. 
Με την επίφαση της νομιμότητας, πάντα. Νομότυπα ναι, νόμιμα ποτέ.

γ. Ο τρίτος και -μάλλον αόρατος- μνημονιακός πυλώνας της επερχόμενης καταστροφής, είναι οι αναμενόμενες παραχωρήσεις λιμανιών και λιμενικών εγκαταστάσεων. Κάτω από την κατ' όνομα παραχώρηση του κάθε λιμανιού, παραχρείται και μία σημαντική έκταση, η οποία είναι η χερσαία ζώνη του εκάστοτε λιμένα. Και καλά, η χερσαία ζώνη του Πειραιά, δεν περιλαμβάνει ακτές κολύμβησης (ή αυτές είναι πια μικρού ενδιαφέροντος). Περιλαμβάνει όμως την ζώνη του τείχους του Πειραιά. Αλλά και τα αρχαία είναι προς παραχώρηση. Η Ραφήνα που η χερσαία της ζώνη περιλαμβάνει και ακτές αλλά και παραθαλάσσιο δάσος, είναι πιο "αξιοοποιήσιμη" στην  κατεύθυνση αυτή. Το ίδιο -περίπου- και το Λαύριο. 

δ. Δεν παραβλέπουμε και δεν ξεχνάμε και το σχέδιο νόμου που πέρασε από τη διαβούλευση (και έμεινε σχεδόν ά θ ι κ τ ο**) για τα ρέματα, που ότι "ενοχλητικό" βαφτίστηκε συλλήβδην ασήμαντη μισγάγγεια. Ρέμα μικρό, επιφανειακό που δεν συμμετέχει στον υδρολογικό κύκλο, έστω της περιοχής που εντοπίζεται. Αυθαίρετα και δίχως αιτιολόγηση. Απλά είναι θέμα μεγέθους. Ο νόμος 4258/2014 όπως ονομάστηκε το νομοθετικό αραβούργημα, που είναι τόσο πολύπλοκο ώστε να καταντάει εγκληματικό για το φυσικό περιβάλλον, είναι πια νόμος του -ξεπουλημένου- κράτους. Αποτελεί δε, άλλον έναν μοχλό "ανάπτυξης" όπως περιγράφουν πια την υπονόμευση του μέλλοντος μας.

Η ελληνική βιώσιμη ανάπτυξη έχει στόχο. Την έρημο.

Συνοψίζω παραθέτοντας τον πολύ καλό, αρχικό σχολιασμό του νομοσχεδίου "Δασικά Οικοσυστήματα....", από τον Κρίτωνα Αρσένη, ευρωβουλευτή, τον Οκτώβριο του 2013

«Είναι ντροπή και προσβολή για την δημοκρατία μας ότι την ημέρα που η κοινωνία μας πληροφορήθηκε την δολοφονία του Παύλου Φύσσα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος έθεσε σε διαβούλευση σχέδιο νόμου που επιτρέπει τη μαζική δόμηση μέσα σε δημόσια και ιδιωτικά δάση, ακόμα και μέσα σε προστατευόμενες περιοχές. Το έθεσαν σε διαβούλευση για μια εβδομάδα, ακριβώς την εβδομάδα που η κοινωνία μας είναι εστιασμένη στην αναζήτηση λύσης απέναντι στη φασιστική απειλή. Βάζοντας σε κίνδυνο τον τουρισμό μας, τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον, θέλουν να περάσουν εν κρυπτώ τη διάλυση της δασικής νομοθεσίας και να επιτρέψουν την εγκατάσταση σε δασικές εκτάσεις βιοτεχνιών, εγκαταστάσεις διαχείρισης λυμάτων, απορριμμάτων, μπαζών, τυροκομείων, σφαγείων και φυλακών. Επιπλέον, επιδιώκουν να καταργήσουν την απαγόρευση δόμησης στα καμένα, αφού δίνουν την δυνατότητα άρσης μιας αναδάσωσης, όταν κριθεί ότι ο σκοπός της έχει επιτευχθεί, προκειμένου η δασική έκταση να μπορεί να «αξιοποιηθεί». 


Κρίτων Αρσένης – Ανεξάρτητος ευρωβουλευτής 22-10-2013


_______________________________
*Δεν είναι προς το δημόσιο συμφέρον η προστασία της φύσης, του τόπου και της υγείας   
** Άθικτο θα περάσει και το "Δασικά Οικοσυστήματα κλπ" το είπε και η τρόικα

No comments: