Σε απάντηση του
συμπολίτη, συνδημότη και δημάρχου κ. Βασίλη Πιστικίδη, που είδα δημοσιευμένη στο rpn.gr
Πικέρμι 29/10/2015
Σε ένα κανονικό πλαίσιο
λειτουργίας της δημοκρατίας μας, θα ήταν περιττό να απαντήσει κανείς στην «απάντηση»
του δημάρχου προς εμένα, η οποία εμφανίζεται να καλύπτει τα απαράδεκτα φαινόμενα της 27ηςΟκτωβρίου 2015. Δυστυχώς επειδή δεν γίνεται να καταπίνει κανείς τέτοιες
συμπεριφορές όπως αυτή του αντιδημάρχου του κ. Πιστικίδη, επιλέγω να απαντήσω.
Άλλωστε είναι προσωπική υπόθεση πια, μία υπόθεση που θα έπρεπε να είναι ξεκάθαρα,
αντικείμενο δημόσιας συζήτησης. Όχι το
τι γράφω και σχολιάζω εγώ, αλλά η ίδια η συμπεριφορά του ασυγκράτητου αντιδημάρχου.
Όπως επίσης, θα έπρεπε να είναι θέμα για δημόσια συζήτηση το γιατί ένας ευφυής
και προσηνής δήμαρχος, δέχεται να καλύπτει αυτά τα φαινόμενα. Αλλά ας προχωρήσω
στην απάντηση μου.
Πρώτα πρώτα ας πάρουμε το ρηθέν
υπό του ψευδοϊσοκράτη, υο οποίο είναι αντικείμενο σχολιασμού στο διαδίκτυο, εδώ
και μερικά χρόνια. Η πλαστότητα του έχει
τεκμηριωθεί πολλάκις και μάλιστα από ιδιαίτερα σοβαρούς αρθρογράφους, μελετητές και συγγραφείς. Παραθέτω το σχόλιο του Ν. Σαραντάκου
αλλά και το άρθρο της ομάδας του Ιού σε σύνδεσμο, ήδη από
το 2008 (δολοφονία Γρηγορόπουλου).
Το ρητό έχει για την ακρίβεια ως
εξής:
Οἱ γὰρ κατ’ ἐκεῖνον τὸν χρόνον τὴν πόλιν διοικοῦντες
κατεστήσαντο πολιτείαν οὐκ ὀνόματι μὲν τῷ κοινοτάτῳ καὶ πραοτάτῳ
προσαγορευομένην, ἐπὶ δὲ τῶν πράξεων οὐ τοιαύτην τοῖς ἐντυγχάνουσι
φαινομένην, οὐδ’ ἣ τοῦτον τὸν τρόπον ἐπαίδευε τοὺς πολίτας ὥσθ’ ἡγεῖσθαι τὴν μὲν ἀκολασίαν
δημοκρατίαν, τὴν δὲ παρανομίαν ἐλευθερίαν, τὴν δὲ παρρησίαν ἰσονομίαν, τὴν δ’ ἐξουσίαν τοῦ ταῦτα ποιεῖν εὐδαιμονίαν, ἀλλὰ μισοῦσα καὶ κολάζουσα τοὺς τοιούτους
βελτίους καὶ σωφρονεστέρους ἅπαντας τοὺς πολίτας ἐποίησεν.
Όπως σημειώνει ο Νίκος Σαραντάκος, μετάφραση δεν μας χρειάζεται
διότι όλοι εμείς οι Έλληνες την έχουμε
μία και ενιαία και τρισχιλιετή. Επειδή
όμως μπορεί να περάσει και κανείς αλλοδαπός που δεν μετέχει της ημετέρας
παιδείας, μεταφράζει πρόχειρα αλλά με ακρίβεια το απόσπασμα:
Διότι εκείνοι που
διοικούσαν την πόλη τότε (ενν. στην εποχή του Σόλωνα και του Κλεισθένη), δεν
δημιούργησαν ένα πολίτευμα το οποίο μόνο κατ’ όνομα να θεωρείται το πιο
φιλελεύθερο και το πιο πράο από όλα, ενώ στην πράξη να εμφανίζεται διαφορετικό
σε όσους το ζουν· ούτε ένα πολίτευμα που να
εκπαιδεύει τους πολίτες έτσι ώστε να θεωρούν δημοκρατία την ασυδοσία, ελευθερία
την παρανομία, ισονομία την αναίδεια και ευδαιμονία την εξουσία του καθενός να
κάνει ό,τι θέλει, αλλά ένα πολίτευμα το οποίο, δείχνοντας την απέχθειά του για
όσους τα έκαναν αυτά και τιμωρώντας τους, έκανε όλους τους πολίτες καλύτερους
και πιο μυαλωμένους.
Τονίζω την τελευταία παράγραφο
γιατί εμφανίζει ισχυρότατη συνάφεια με τα όσα έγιναν το βράδυ της 27ης
Οκτωβρίου στο χωλ του δημαρχιακού μεγάρου, αλλά και τα όσα έπρεπε να ακολουθήσουν
και δεν έγιναν ποτέ.
Ο κ. Πιστικίδης δυστυχώς, έχει μεταφέρει αυτούσια μία παραποίηση του
Ισοκράτη (που υπάρχουν και κάποιοι που
την αποδίδουν στον Σωκράτη!!!) . Νομίζω πως είναι καλύτερο να
αντιπαρέλθουμε το κομμάτι αυτό της επιστολής του δημάρχου που τον εκθέτει ως βιαστικό μελετητή του διαδικτύου.
Ως προς την απεραντολογία
νομίζω πως πάλι ο συμπολίτης μας δήμαρχος
προτιμά να δει το δάχτυλο και όχι αυτό
που του δείχνουν. Έχουμε να κάνουμε με μία απαράδεκτη συμπεριφορά αντιδημάρχου
του για τον οποίο έχει ακέραια την πολιτική ευθύνη. Είναι δηλαδή μία πολύ
συγκεκριμένη περίπτωση που έλαβε χώρα σε συγκεκριμένο χρόνο και ενώπιον
ικανοποιητικού αριθμού μαρτύρων. Η απεραντολογία που υπάρχει στη συγκεκριμένη περίπτωση;
Μάλλον πουθενά (και εδώ δεν παρεμβαίνει κανένας «Ισοκράτης» για να μιλήσει για «αυτοκαταστρεφόμενη
δημοκρατία» αλλά έχουμε να κάνουμε με
μία συγκεκριμένη, ξεκάθαρα απαράδεκτη συμπεριφορά αντιδημάρχου.
Για τα εσωτερικά της δημοτικής κίνησης ΜΕΤΩΠΟ ΨΗΛΑ
Ως γνωστόν, ο συνδυασμός ΜΕΤΩΠΟ
ΨΗΛΑ διαμορφώθηκε μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες, από διαδοχικές λαϊκές
συνελεύσεις και ψηφοφορίες για όλα τα θέματα. Είτε αφορούσε την εκλογή του/της επικεφαλής
είτε αφορούσε το πρόγραμμα. Είναι δηλαδή μία κίνηση ενεργών πολιτών και όχι
κοπάδι με τον επικεφαλής σε ρόλο ποιμένα. Γι’ αυτό με ξενίζει η αποστροφή (διατυπωμένη
ως ρητορική ερώτηση) «άραγε συμφωνεί με τα κείμενα του η αρχηγός
του συνδυασμού;». Ξέρετε κύριε Πιστικίδη, στο ΜΕΤΩΠΟ ΨΗΛΑ υπάρχει ελευθερία
έκφρασης. Θα το έχετε διαπιστώσει άλλωστε και στα δημοτικά συμβούλια όπου η επικεφαλής του συνδυασμού και δημοτική
σύμβουλος, δουλεύει τις τοποθετήσεις της κίνησης με ομάδες εργασίας. Είναι
μάλλον άγνωστος αυτός ο τρόπος λειτουργίας σε πολλές δημοτικές «παρατάξεις», το
να δουλεύουν δηλαδή ελεύθερα και με ομαδικότητα. Επίσης, τι θα μπορούσε να
σχολιάσει κάθε νοήμων δημότης, είτε είναι επικεφαλής δημοτικής κίνησης είτε
όχι, για τη συμπεριφορά του αντιδημάρχου σας, που καλύπτετε με την επιστολή σας
αυτή στην οποία απαντώ;
Ας έλθουμε τώρα στο θέμα της «επιλογής»
ή καλύτερα της εκλογής, το οποίο είναι μόνιμη επωδός κάθε φορά που εντοπίζουμε
ακόμα ένα ατόπημα της δημοτικής αρχής.
Προσωπικά, ενσωματώθηκα στον
συνδυασμό στο πνεύμα της ομαδικότητας του εγχειρήματος. Ξέρετε, δεν είχα ποτέ
φιλοδοξίες «καρέκλας» ή «φωτογραφίας τοίχου». Είμαι εργαζόμενος και
μάλιστα σε μία πολύ απαιτητική εργασία. Ο χρόνος μου είναι πολύτιμος και
χρειάζεται να δαπανώ μεγάλο μέρος του στον βιοπορισμό μου. Αυτό δεν μου απαγορεύει όμως να είμαι ενεργός
πολίτης που ως τέτοιος οφείλω να παρατηρώ, να ελέγχω και να εκφράζω τη γνώμη
μου. Έτσι, σας επαναλαμβάνω πως μέχρι τη
σήμερον, πίστευα πως υπάρχουν αρκετοί έμπειροι άνθρωποι που είναι σε θέση να
διαχειριστούν τα του δήμου. Να τα διαχειριστούν όμως με διαφάνεια και ευγένεια.
Και εσείς ανήκατε στους ανθρώπους αυτούς. Γι’ αυτό με ξενίζει η στήριξη που
παρέχετε σε τέτοιες συμπεριφορές ανθρώπων για τους οποίου φέρετε ως δήμαρχος,
την απόλυτη πολιτική ευθύνη.
Ήθελα να κλείσω με τα του
εορτασμού αλλά μάλλον δεν χρειάζεται. Είναι περιττό να επαναλάβω πως ένας ενεργός
πολίτης οφείλει να βλέπει ακόμα και τις εθνικές εορτές ως ευκαιρία εμπέδωσης
γόνιμης μνήμης και όχι στείρα επανάληψη κοινοτοπιών. Αλλά ας είναι. Τον
εορτασμό δεν τον σχολιάζω
Με τιμή
Ένας δημότης που ακούει στο όνομα Νίκος
No comments:
Post a Comment